Lahjoitukset Leino-työhön

Kainuun Eino Leino -seura ry on alkuperäisen tehtävänsä ja sääntöjensä mukaisesti ylläpitänyt kirjailija Eino Leinon muistoa ja elämäntyötä jo yli 45 vuotta. Seuran tuki on niissä ihmisissä, jotka ovat ottaneet sydämen asiakseen Suomen suurimman runoilijan perinnön säilyttämisen.

Seuran suurimpia saavutuksia oli vuonna 1978 vihityn Eino Leinon synnyinkodin mukaisen Eino Leino -talon rakentaminen Kajaanin Paltaniemelle. Talo siirtyi vuosikymmenien jälkeen Eino Leino -seuran ja Elias Lönnrot -seuran hoidettavaksi vuosiksi 2010-2016. Talon omistus siirrettiin vuoden 2017 alussa Eino Leino talon -säätiölle, jonka muodostaa em. seurojen lisäksi Paltamon kunta. Talo kiinnittää Leinon kirjailijamuiston synnyinseutuunsa. Talossa järjestetään monipuolista kulttuuritoimintaa, kuten kesäteatteria, näyttelyjä, juhlia, runokahvilailtoja ja kirjapäiviä.

Vetoamme Eino Leinon tuotannon harrastajiin ja ystäviin: Tukekaa työtämme!

Lahjoitukset voi osoittaa seuraaville tileille:

Kainuun Eino Leino -seuran pankkitili: FI 98 5760 0320 2642 44

Eino Leino talon -säätiön pankkitili: FI 07 1841 3000 0062 83

Kainuun Eino Leino -seura ja Eino Leino-talon säätiö ottavat vastaan myös testamenttilahjoituksia.

Otamme vastaan lahjoituksina myös kuvataidetta ja Eino Leinoon liittyvää kirjallisuutta.