Kesän 2020 Eino Leino -talon kirjapäivät peruttu

25.5.2020

Kainuun Eino Leino -seuran johtokunta päätti yksimielisesti 15.5. sähköpostikokouksessaan peruuttaa tämän kesän kirjapäivät, koska turvallisten etäisyyksien järjestäminen sisätiloissa on mahdotonta. Yleisö on tilaisuuksissa pääasiassa ollut riskiryhmään  kuuluvia. Koronatilannetta käsiteltiin myös Leino-talon säätiön kokouksessa 18.5. Kesäteatteri todennäköisesti aloittaa Eino Leinon päivänä 6.7., koska ulkoilmakatsomo voidaan järjestää riittävän väljäksi.

Seuran johtokunta piti 22.5. uuden puheenjohtajan Veikko Leinosen johtamana ensimmäisen kokouksensa pandemian vuoksi Leino-talon pihamaalla. Kokouksessa hyväksyttiin seuraan monia uusia jäseniä. Seuran kotisivulla on viime viikkoina ollut runsaasti käyntejä. Kesäkuun alussa seuran jäsenille ja ystäville lähetetään sähköpostitse kiertokirje.