Kainuun Eino Leino -seuran kevättiedote

8.5.2019

Kainuun Eino Leino -seuran kevättiedote    Toukokuu 2019

Hyvä seuran jäsen;

Seura piti vuosikokouksensa Eino Leino -talossa sunnuntaina 25.4.2019. Tällöin hyväksyttiin vuoden 2018 tilinpäätös ja seikkaperäinen toimintakertomus, joka on luettavissa seuran kotisivulla. Toimintamme jatkuu edelleen perinteitä noudattaen, mutta kesäteatterista vastaa tänä vuonna Eino Leino -talon säätiö, joka tiedottaa näytännöistä erikseen. Kesän suurtapahtuma Leino-talolla on Cajanus-ooppera (www.cajanus.fi) 24.-28. heinäkuuta.

Eino Leino -talon kevättalkoot

Kevättalkoot pidetään keskiviikkona 15.5.2019 kello 15:stä lähtien. Haravoitavaa riittää talvimyrskyjen jäljiltä. Omat haravat ja työvälineet kannattaa ottaa mukaan. Ilmoittautua voi Stina Rytivaaralle 044-022 6642, stina.rytivaara@gmail.com.  Hänelle voitte ilmoitautua myös siinä tapauksessa, että haluatte liittyä talkooporukkaan muihin tehtäviin.

Kesän ohjelmista

Eino Leino -talon kesäkausi alkaa torstaina 6.6., jolloin talon kahvila avataan. Kahvila on auki tiistaista perjantaihin ja sunnuntaisin kello 12-18; lauantaisin se on suljettu yksityistilaisuuksien vuoksi. Heinäkuussa talo ja kahvila ovat poikkeuksellisesti auki myös lauantaisin kello 12-18 ja Cajanus-oopperan esitysviikolla 24.-28.7. pidempään eli kello 12-19. Kesäkausi päättyy torstaina 15.8.

Torstai-iltaisin on perinteinen runokahvila.

Eino Leinon ja runon ja suven päivänä lauantaina 6. heinäkuuta talolla järjestetään ohjelmaa, josta tiedotamme myöhemmin erikseen.

Eino Leino -talon kirjapäivät pidetään viikonloppuna 13.-14. heinäkuuta. Tänä vuonna keskitytään monipuolisesti erityisesti Kainuun kirjailijoihin sekä juhlistamaan Kainuun Kirjailijat ry:n 45 vuotta kestänyttä taivalta.

Vuoden 2019 jäsenmaksu

Jäsenmaksu tältä vuodelta on edelleen 20 euroa. Seuran jäsenrekisterissä on noin 140 henkilöä, joista vuonna jäsenmaksun maksoi 56 jäsentämme. Jäsenrekisterin sähköpostitse lähetettyyn päivitystiedusteluun tuli vastauksia, kuittauksia ja korjauksia ilahduttavan runsaasti; kätevä ja vaivaton tapa meille kaikille.

Jäsenmaksu 20 euroa maksetaan tilille FI 98 5760 0320 2642 44 mielellään 20.5. mennessä. Liitteenä on tilisiirtolomake, jota voi käyttää muistilappuna.

Keväisin terveisin

Riitta Auer, puheenjohtaja                             Simo S. Soininen, jäsensihteeri