Esko Piippo Nimikoiden puheenjohtajaksi

28.5.2017

Kirjailija ja Kainuun Eino Leino -seuran puheenjohtaja Esko Piippo nimitettiin Nimikoitten (Suomen kirjailijanimikkoseurat) puheenjohtajaksi vuosikokouksessa 27.5. Kyröskoskella. Hän on Nimikoitten perustajajäsen (2004) ja on toiminut useita vuosia Nimikoitten varapuheenjohtajana.

Varapuheenjohtajaksi nimettiin Mauri Venemies. Sihteerinä jatkaa Riitta Sompa-Hokkanen. Vuosina 2004-2017 puheenjohtajana toiminut Matti Nummenpää jatkaa hallituksen jäsenenä vastuualueinaan talousasiat, kotisivut sekä jäsenrekisteri.

Hallitus kokonaisuudessaan: Puheenjohtaja Esko Piippo, varapuheenjohtaja Mauri Venemies, sihteeri Riitta Sompa-Hokkanen, jäseninä Päivi Istala, Jukka O. Mattila Jussi Niinenmaa ja Matti Nummenpää. Hallituksen varajäseneksi valittiin Jaakko Yli-Paavola ja Leena Jokinen.

Vuosikokouksessa puheenjohtajana toimi Panu Rajala.

Kirjailijanimikkoseurat ylläpitävät kirjailijoiden elämäntyötä ja tuotantoa. Nimikot perustettiin vuonna 2004 seitsemäntoista nimikkoseuran edustajan voimin. Tänä päivänä Nimikoilla on 56 jäsenyhdistystä eri puolilla Suomea ja näissä jäseniä yli 7000. Vuosittain perustetaan 1-3 uutta nimikkoseuraa.

Kokouksen jälkeen tehtiin opastettu kiertoajelu F.E. Sillanpään maisemissa, Hämeenkyrössä. Tutustumiskohteena oli mm. kesällä ensi-iltansa saavan Sillanpää -oopperaesityksen näyttämö Myllykolussa sekä Sillanpään nuoruudenkoti Töllinmäellä. Oppaana toimi  Panu Rajala.

28.5.2017