Eino Leino -talo säätiölle

13.12.2016

Tiistaina 13.12.2016 allekirjoittivat Paltamon kunnan, Kainuun Eino Leino -seuran ja Elias Lönnrot -seura edustajat perustamiskirjan, jolla syntyy Eino Leino talon -säätiö. Säätiön peruspääomaksi luovuttavat Kainuun Eino Leino -seura ja Elias Lönnrot -seura Eino Leino -talon rakennuksineen ja irtaimistoineen sekä vuokraoikeuksineen. Paltamon kunta sijoittaa säätiön peruspääomaksi 5000 €. Lisäksi säätiön käyttöpääomaksi Paltamon kunta luovutti 5000 €.

Säätiön hallituksen puheenjohtajaksi on valittu Esko Piippo, varapuheenjohtajaksi Seppo Rytivaara ja sihteeriksi Terttu Kvist. Hallituksen muut jäsenet ovat Pirjo Nuottimäki, Taina Surma-aho ja Lasse Lyytikäinen.

Patentti- ja rekisterihallitus on hyväksynyt säätiön säännöt ennakkotarkastuksessa.