Hukattua kirjallisuutta

Hyrylän varuskunnassa Tuusulan rantatien tuntumassa Muste, Miekka ja Myrkky perustivat Myrkyn vastaanotolla yhdistyksen nimeltä Collegium Keravense. Jäseniä siinä oli kolme: herrat Muste, Myrkky ja Miekka. Leino oli Muste, Mala Miekka (komentaja Malmberg), Lindén Myrkky. Kaikki sotilaslääkärit olivat tuohon aikaan Myrkkyjä, ja sairaankuljetusauto tunnettiin sotilaiden keskuudessa nimellä Myrkkypussi.

Collegium Keravensen jäsenillä oli oikeus tulla Myrkyn vastaanotolle koska tahansa, oli Myrkky paikalla tai ei. Satunnaisena majapaikkana Myrkyn huvila olikin mitä mainioin, olihan se aivan aseman lähellä ja vain muutaman kilometrin päässä kasarmilta. Leino ja Mala yöpyivät joskus Myrkyn vastaanotolla, milloin kulkuyhteydet eivät toimineet. Leino kirjoitti kerran odotushuoneen pöytäliinaan kauniin runon kiitokseksi makuusijasta. Tämä vihastutti suuresti huvilan tomeraa emäntää Hik-Hildaa, joka toimitti kiireesti pöytäliinan pyykkiin ja pesi armotta "kaikenlaiset töherrykset" pois.